Sunday 4 May 2014

Weekend 3/5 - 4/5/2014

Pagi Sabtu, aku bangun cam biasa. Lepas Subuh, aku g tanam pokok sayur kat tepi rumah mak. Benih beli kat Tesco Extra je. Ada jagung susu, timun jepun, sawi & salad. Harap2 tumbuh la kan? Try2 je…

Lepas tanam sayur, aku tolong kopek bawang kat rumah mak. Stok seminggu. Haha… itu jela yang aku mampu tolong mak. Nak mengemas malas… tulang2 da reput bak kata dalam filem P-Ramlee. Melepak & sarapan and balik rumah kol 8.15am. Memang tak tau nak masak ape. Hubby nak makan ikan kembung bakar. G Segi konon nak bodek hubby belikan pisau seramik tapi xde pon T_T nak nanges… haha… beli barang mak n sayur sikit. Yang selebihnya, jajan Yamin je. Huhu… tragik! 

Time nak keluar tuh, Yamin nak beli topeng. Huhu… abes kene maki hamun ngan papa dia. Seriously, I think my hubby must see a doctor to handle the stress. Bila berada disituasi ini aku selalu terpikir, tu sebab kitaorang baru ada Yamin sorang kot T_T

Masak ikan bakar ala Soba Fish, a bit dry sebab ikan kembung kan kecik? Aku memang nak cari ikan mackerel. Tapi semua cam tak menarik n kecik. Mana tah nak cari ikan mackerel yang gedabak besar tuh.

Petang tak jalan. Aku melayan Running Man je.

Tetibe my hubby ajak g makan steak kat Putra Height. Nama kedai tuh Mr. Food. Nanti aku bagitau ape best. Hihi…

Balik kol 10.30pm n da penat.

Ahad, kitaorang bersiap nak g kenduri adik Awin…xjauh dari rumah aku. Da lama aku tak jumpa Awin. Dia pun da sarat. Due 1hb Jun ni. Tapi tengok la, dia sangat maintain okeh? Muka cam time anak dara lagi. Tetibe je ada ‘bola’ kat perut dia. Huhu… si mulut jujur Yamin cakap auntie Awin gemuk sangat. Sebenarnya, aku lagiii la gemuk dari auntie Awin dia tuh! Huhu… Lepas makan, salam2 n terus ke destinasi seterusnya, Skinfood!

 

Memula plan nak g dekat2 je. Jusco Bukit Tinggi tapi hubby drive menghala ke Paradigm. Sebelum masuk simpang menghala ke Paradigm dari Federal Highway, aku cakap ngan hubby boleh ke g KLIA2? Saje je nak jalan2. Kebetulan Skinfood pun baru bukak kat situ. My hubby kata ok je. Sampai sana kol 3pm. Terus berjalan2…

Masuk tuh aku rase finishing KLIA2 bukan la kemas sangat. Banyak kedai belum bukak lagi. Si Yamin pun menyopping kat Sticky. Bila berjalan2 kat situ tetibe ada semangat nak menyimpan duit untuk naik kapal terbang lagi. Nak g mana this time? Aussie?
 
Then aku g Skinfood kat same level. L2. Beli Black Sugar Perfect First Serum Gold mengantikan Black Sugar Perfect First Serum yang aku dah habeskan. Nanti aku tulis review ek?

 

 
 
 
 
 
 
 
 
Aku beli gak Mushroom BB Cream & Mask Sheet. Dapat baucer RM30, so aku tambah RM 14 untuk Black Sugar Strawberry mask. Sebab aku beli lebih RM 250, dapat la free model Korean Air plane ni. Chomel kan? Tapi cuma boleh didapati di KLIA2 je tau! After that as always, banyak giler free gift aku dapat. Huhu… and this diary, aku dah ada 2. So satu aku bagi kat Alison jela.

 
 
 

 
 
 
 
 
Balik tuh, aku masak laksa guna ikan sardine. Alhamdulillah tak mengambik masa pon. Hubby g tengok bola kat stadium. Yamin cari pasal ngan aku dengan menembak aku dengan pistol mainan dia. Aku balas balik. Huhu… geram sungguh okeh? Last2 dia tido kol 9.30pm. Aku melayan 14 Days : God Gift. Semakin menyeramkan… huhu… thrill gua!

Note : Banyak giler orang kawen Jun ni. Huhu…kene kurus ni.

No comments:

Post a Comment