Wednesday 7 May 2014

Gusi Bengkak aka Gum Boil

Semalam aku terpaksa amik half day medical leave due to gum boil aka gusi bengkak yang teruk. Tragis kan? Haha… da 2 ari n semalam like the most painful day. So, around 11.30am, aku balik n terus g Klinik Pergigian Tiew at Telok Panglima Garang.

Lepas check, dia kata sebab geraham bongsu nak tumbuh. Chomel je my baby tooth. Haha… sebab ‘dia’ n takde tenaga nak ‘push up’, itu pasal sakit tuh. Huhu… sangat la tragis. On the same time, doctor detect 2 lubang. So, aku tampal terus. Satu lubang caj RM 65. Total cost + ngan 2 antibiotik (Amoxy & Metronidazole) & 1 pain killer (Ponstan) = RM 160. Kalau beli kat farmasi ubat2 tu, mungkin harganya lebih murah. Dapat MC sehari. Ingat nak g tengok wayang tapi macam malas, plus duit da menipis & bulan masih panjang.

Balik tuh singgah umah mak nak amik Yamin. Tengok2 beliau tido. Aku makan lunch dengan separuh hati sebab tak boleh nak telan. Then aku tido kat umah. Kol 5.30pm, baru amik Yamin.

Terase da tua, sakit sikit pun tak tahan da. Huhu…


Yamin kata dia demam rindu kat papa dia yang g Johor malam Selasa aritu. Call papa dia, boleh idong dia merah menahan sebak. Cian btol Yamin. Huhu…nak pujuk bawak g jalan2 umah Kak Atie. Pas isya’ baru balik rumah. Ujan sangat lebat ngan ribut. Aku melayan Goddess of Marriage and tido kol 10.30pm. Makan all the ubat & panadol, and terus tido. Pagi tadi terlajak bangun kol 6.30am!! Secepat kilat bersiap. Huhu…

No comments:

Post a Comment