Thursday 8 May 2014

Mr Food @ Putra Heights, Selangor

Kalau korang cari makanan western / steak yang halal dengan harga berpatutan, boleh la try Mr. Food yang terletak kat Putra Height, Selangor. Restoran ni tak boleh nampak dari main road. Kalau korang susah nak jumpa, call je restoran tuh.




Aku g last week sebab my hubby da teringin nak makan sejak last month lagi. Huhu… sian kan? Time aku sampai dalam kol 8.30pm, restoran tuh memang ramai la. Meja kosong tak banyak. Aku baca menu & pilih yang harganya berpatutan. Haha… sebenarnya aku tak rase nak makan. Cuma nak gak try makan steak. 








Kalau makan lamp, harganya RM 28 per set, tapi… aku memang kureng sikit makan lamb. Aku try sikit and trust me, baunya tak macam kambing pun. Haha… N trust me, sedap. Tak terlebih masak & lembut. Waa... lain kali aku nak order ni plak. Haha... Portion nya lebih besar dari yang aku order okeh?





So aku pilih Striploin set. Harganya RM 35 per set. Since aku amik tahap ‘well done’, ada sikit rase menyesal. Kalau medium rare, msti lembut… Cuma risau ada darah2 ke per, I taknak. Hihi… tapi welldone ni, ada sikit susah nak potong tapi okey la lagi. Sedap!



Untuk Yamin, dia order Chicken Sausage. Harga RM 11 per set.




Side dishes, my hubby order Creamy Mushroom Soup (RM 10) & Garlic Bread (RM2). Kalau soup ni pekat sikit, mesti sedap. 



Semua set serve dengan mashed potato, fresh garden salad & sos homemade blackpepper cheese yang super lazat. Try la… sangat berbaloi!

Kalau nak try, boleh la hubungi Mr Food dialamat dibawah ni:

Mr. Food Butcher & Grill
No. 8-G, Jalan Putra Mahkota
7/6 Putra Point Business Centre
47650, Subang Jaya, Selangor

Tel : 03 - 51922344

No comments:

Post a Comment