Sunday 18 May 2014

Getting Old!

I think my hubby sedang menghadapi waktu puncak dimana dia rase letih dengan kerjanya. Yup, aku paham sebab kerja dia banyak & selalu sangat travel. And bila dia rase stress, mula la dia terpikir nak berniaga.

Aritu seingat aku, 2-3 tahun lepas dia kata nak berniaga rangka ayam goreng kat pasar malam. Semalam dia survey francais makanan plak. Hihi… chomel kan my hubby? Dia kata dia da tua, da tak larat nak travel.

Masalahnya, aku tak sanggup idop susah. Sekarang pon aku rase agak susah sometimes sebab tak cukup duit nak cover hutang2 yang ada. Tapi aku harap keadaan akan lebih baik selepas ni. Kalau dia kerja sambil berbisnes, itu tak jadi masalah. Just nak mencari orang yang boleh dipercayai, memang susah kan?


Plan beberapa tahun akan datang, memang aku nak buat rumah. Da taknak menyewa da. Yamin pon da start g sekolah so kene sediakan proper dana untuk sekolahkan dia. Yang penting kene berubah perangai dari sikap suka membazir, ke sifat berjimat cermat. Erm… bila nak start?

For my hubby, aku harap dia bersungguh this time. Harap Allah permudahkan segala2nya untuk keluarga kami. Amin...

No comments:

Post a Comment