Monday 12 May 2014

The Full Sun a.k.a Beyond the Clouds


One of the drama that I want to keep as my collection is The Full Sun.

 


Cast:
Yoon Kye Sang – Jung Se Ro / Lee Eun Soo
Han Ji Hye – Han Young Won
Jo Jin Woong – Park Gang Jae

Plot:
Ape yang membuatkan The Full Sun a.k.a Beyond the Clouds menarik?

Mengisahkan seorang lelaki, Jung Se Ro, yang berusaha keras untuk menyara hidup dia dan neneknya. Selain bekerja, dia juga belajar Sivil untuk mengubah kehidupannya.

Dia ke Thailand untuk melawat ayahnya selepas peperiksaan Sivil, tanpa mengetahui yang ayahnya terlibat dengan kegiatan mencuri berlian di Bangkok. Dia terjebak dalam masalah apabila dia dituduh membunuh Kang Wu Jin, dan dipenjarakan selama 5 tahun (selepas pengampunan). Lebih tragis, ketika itu dia mendapat tahu yang dia diterima masuk dan lulus ujian Sivil tersebut. Time tuh sangat sedih, hokey?

Bebas dari penjara, dia membuat keputusan untuk membalas dendam keatas orang yang menuduhnya atas jenayah yang tidak dia lakukan. Bergabung dengan Park Gang Jae & geng2 con-artist, mereka mula merancang komplot membalas dendam.

My own summary:
Bestnyer drama ni adalah pelakon2nya sangat hebat memainkan watak. Macam real life je. Attraction drama ni sama macam time aku memula mengilai drama2 Korea yang tragis macam Winter Sonata, Stairway to Heaven & Green Rose.

Watak Han Young Won paling sesuai dibawa oleh Han Ji Hye. Bila watak ni bertemu dengan Jung Se Ro / Lee Eun Soo, ada satu perasaan halus masuk kedalam ati. Hoho… so sweet & bitter on the same time.

Dari segi story line, ada sedikit boleh diagak cuma plot2nya adalah sesuatu yang unpredictable.

Ending drama bila Park Gang Jae mengorbankan diri demi Se Ro paling tak disangka. Watak Gang Jae adalah paling berkarisma. Dorang ni semua bukan con-artist yang cikai2. Semuanya well planned. Boleh tiru ni :-P

Note : Nak idop senang, tak perlu berdendam dengan sesiapa. Bersabarlah menerima segala2nya dengan redha. Huhu…

 

 

No comments:

Post a Comment