Tuesday 6 May 2014

My Love From The Star

Bagi aku, My Love From The Star lebih berbentuk kepada hiburan ringan. Jalan cerita tiada yang ‘baru’. Huhu…


Cast :
Kim Soo Hyun – Do Min Joon
Jun Ji Hyun – Cheon Song Yi
Park Hae Jin – Lee Hwi Kyung
Yoo In Na – Yoo Sae Mi
Shin Sung Rok – Lee Jae Kyung
Kim Chang Wan – Jang Young Mok

Plot :
Makhluk asing, Do Min Joon, telah mendarat dibumi 400 tahun lepas dan terkandas kerana kapal nyer telah kembali ke planet nya. Selepas 400 tahun, dia telah mendapat tahu yang kapalnya akan mengambilnya pulang dan itulah peluang terakhirnya untuk meninggalkan bumi. Tetapi 3 bulan sebelum itu, dia telah berjumpa dengan Cheon Song Yi, seorang pelakon terkenal yang seiras dengan seorang budak perempuan yang diselamatkan 400 tahun yang lepas. Mereka mula jatuh cinta.





Komen aku :
Menghiburkan dari segi skrip yang kelakar and action yang spontan. Sangat chomel both of lead actor & actress. Bila aku tengok, soalan nya cuma adakah Do Min Joon akan kembali ke planetnya dan meninggalkan Song Yi? Well, what can I say? No surprises at all.





Takde orang yang boleh bawak watak Song Yi & Min Joon lebih baik dari Kim Soo Hyun & Jun Ji Hyun, btol x?

Selain tu ada watak, ada seorang psychopath yang ala2 Lex Luther. Hihi… ramai yang complaint pasal cincin dia, sangat menganggu. Dia memang gila, trust me! Sampai adik beradik dia pon dia nak bunuh, okeh? Seram.

Tapi ada watak peguam yang kacak... haha... poyo je. 





Note :
Drama ni Indonesia pun nak buat plagrism, sangat la berpengaruh. Tapi ofkoz I won’t watch sinetron tuh, pasti bosan and 'weird'.  






No comments:

Post a Comment