Sunday 6 April 2014

Simple but Not Short

Rabu last week, aku amik MC untuk check darah. Haha… keji kan? Well, memang busy & tiring weeks, so aku dapat MC & g berjalan2 ke Midvalley. Yeah! Plan nak cari my hubby’s birthday present. 

Sesampai kat Midvalley, aku terus g GSC & beli tiket wayang. Citer Captain America : The Winter Soldier & Need for Speed. Budak GSC tuh siap ngusik lagi konon aku belum cukup 18 nak tengok citer tuh. Ntahpape… agak2 la… da 14 tahun lepas aku berumur 18, hokey, adik?

Then mencari hadiah En. Hubby. Well, takkan nak bagitau disini kan? Tunggu la after 14hb nanti. Yang penting nyer, aku da bankrap sampai la minggu ini. Huhu… sangat tragis! Walaupun hadiah yang aku beli tuh bukan la seberapa. Huhu… Abes je menengok wayang, aku balik rumah… sampai kol 6pm.

My hubby sedang me-repair singki yang tersumbat. Dia balik awal sebenarnya, badan tak sehat. Tapi singki tuh sangat mengambik masa untuk di-repair. So, dia postpone plan ke ujung minggu. Aku terpaksa membasuh pinggan dalam bilik air. Terase seakan hidup disetinggan plak. Huhu…

So, ujung minggu lepas tak ke mana… Aku tido umah mak ngan Yamin last Saturday night & menanam pokok cili pagi Sabtu tuh. Hmm… sangat sesuai kalau nak tanam2 sayur sekarang sebab asal petang je ujan. So, takyah siram..Sabtu petang, teman En. Hubby g survey jam baru. FYI, jam Swatch dia hilang n paling tragis dalam toilet kat Terengganu nun! Takpe la lagi sebab jam tuh dia da guna 2-3 tahun kot. Aku pernah belikan jam Seiko untuk his birthday, n dia tinggalkan time cuci tangan kat Pizza Hut. Memang da kene sapu la ngan orang kan? N guess what?? Dia baru pakai 2 minggu je jam tuh! Terbang RM 680 aku. Sebaik aku tak beli jam untuk dia tahun ni. Huhu…  
 
Sangat risau sebab banyak bunyik kuar dari kereta kesayangan aku. Ujung minggu ni nak tukar absorber. Pastu nak simpan duit untuk tukar tayar kereta baru, pasang tinted, tukar karpet & tukar sofa keta depan. Harap Allah permudahkan... Amin...

 

 

No comments:

Post a Comment