Monday 3 November 2014

Luahan Hati Yang Pedih

Day by day. Haru haru (dalam Bahasa Korea). Cepat je da masuk bulan Nov. Tinggal 2 bulan lagi nak menghabiskan tahun 2014. Hidup tak banyak berubah. Cuma saiz je berubah plus gaji naik sikit bila start keje kat company sekarang. Teringin nak tambah anak, tapi masih belum berezeki lagi. Masalah yang tak boleh diselesaikan sendiri.

Hujung minggu lepas, my family buat kenduri doa selamat untuk Abg Ann & wife yang baru balik dari Haji. Termasuk majlis tahlil sekali. Alhamdulillah semua ada termasuklah yang selalu takde. Haha… U-Know-Who. My hubby muncul pagi tersebut utk mengemas rumah mak tapi ghaib apabila petang. Tragis btol. Memang aku suruh dia g beli buku Raudhah by Ramlee Awang Murshid. Buku baru kat carnival SK Kampung Jawa. Then aku cancelled sebab macam tak patut plak dia takde time kenduri tuh. Rupa2nya my hubby g jugak untuk beli. Ai…. Malas den nak komen.

Kenduri tersebut berjalan lancar plus makanan berlebih memang banyak. And tugas aku la meng-clearkan makanan2 tersebut. Bukan aku makan, tapi aku bungkus n sedekah kat orang2. Memang aku agak penat dengan closing a day before & aku balik dalam kol 5.30pm. Oh ye, Kak Atie belikan aku jubbah. Zul & Yamin pun dapat. Tapi it’s too big for Yamin la kan… tunggula 10 tahun lagi, baru leh pakai.

Malam tu, aku menyiapkan report sampai kol 12 tengah malam.

Ahad, melepak depan TV dengan hubby. Dia ajak kuar makan sup sedap kat Subang for lunch. Then dia share satu video tentang seminar. Tak kenal penceramah tuh. Tapi topic pasal perempuan & lelaki camtu lah. Dalam ucapan tuh cakap pasal perempuan yang mintak hadiah time birthday plus rambut perempuan cam gorilla kat rumah. Ai…. Motif? Memerli aku lah tuh. Aku rase la, dia cuba nak bagi hint2 yang hadiah tuh sebenarnya tak penting. Yup, pasal rambut tuh, memang kene kat aku la… tapi ada sikit tak puas ati bila ‘penceramah’ tu berpendapat tak penting pun bagi hadiah time besday / special event.

Aku pun heran ape sebenarnya motif perkahwinan sekarang? Cuma nak zuriat yang halal je? Kebahgiaan xde?

Hmmm… kalau la motif my hubby taknak bagi ape2 hadiah camni, go ahead! Aku pun tak kesah. Da lama da aku makan hati. Makan hati 2-3 tahun lagi pun ok… 10 atau 20 tahun lagi pun xpe. Tapi aku doakan tak la selama tuh. Baik takyah kawen camtu.

So my mood after memang tak best. Tapi aku hide my feeling. Sebab my hubby memang jenis yang tak boleh kita nak share pendapat. Semua dia nak pancung. Benci tol!! Benci gila…

Knowing anniversary tahun ni takkan disambut, menghancurkan lagi harapan aku. Aku da takde mood da untuk semuanya. Termasuk attend company annual dinner. Ape kaitannya? Bila takde mood semua benda tak jadi tau! Benci2…

So, 15th Nov ni, memang aku nak tido je kat rumah. Camne pun kene pujuk, aku malas nak celebrate. But as promised, yup… aku akan bank in duit RM 500 untuk his gift, tapi pasni jangan harap la. Tiada maaf bagi mu lagi. Jangan bagi muka lelaki camni. Geram gila sampai sekarang.

Note :

Nak simpan duit buat pondok kecil2an.

No comments:

Post a Comment