Sunday 21 April 2013

Travel checklist



Tinggal 4 hari sebelum K-Trip, Alhamdulillah, da tinggal 5% persiapannyer. Ari Sabtu aritu, aku g Mydin Subang. Da lama gak tak g, maybe setahun lebih. And guess what? Mydin da berubah. I mean, da eksklusif sket. Kedai makan pun da xde food court indoor lagi. Memang selesa nak menyoping kat sana.

Selamat beli makanan semua kat situ. Pastu melepak kat Jusco Bukit Tinggi cari jaket hubby. Aku da xbeli baju semua da. Da lengkap. Jaket2 bagai tuh, pasangkan ngan T-Shirt je. Senang. Tudung pun bwk beberapa helai je. Itupun da berat. Huhu…

Hubby pun da check in flight online. Tapi dia cakap kena g sana 2 jam awal gak. Huhu… sempat la nak breakfast ke per. Harap Yamin boleh tahan flight lama2 camtu.

Arrangement kat sana pun da settle. Cuma aku tak sure nak pakai kasut tertutup atau sandal je. Tapi untuk menjimatkan kos, maybe pakai yang ada je. Malas la nak kuar duit lagi, nak menyoping sikit2 je. Memang percutian bajet la ni. Huhu….So, memang berharap percutian yang sempurna walaupun bajet. And the most important thing, hubby tak masam2 muka. Yamin tak ngamuk. Ohh… ntah camne nanti.

Untuk panduan aku masa depan:

Checklist untuk percutian 10H9M ke Korea atau Negara 4 Musim. Musim Spring

Aku nyer:
Baju aku x 5 pasang
Jeans x 2
Tudung x 4
Sandal x 1
Kasut x 1
Makeup x 1 set (yang kecik2 je)
Underware x 4 (basuh & pakai)
Stokin x 2 psg (basuh & pakai)
Skincare x 1 set (bole beli bekas kecik2 kat Daiso and masuk sabun & shampoo)
Kamera & charger
Sling bag / backpack
Sluar tido x 1 (basuh & pakai)
T-Shirt tido x 1 (basuh & pakai)
Inhaler x 1
Tisu basah x 1 peket sederhana
Mask muka x 3
Bra x 2
Telekung x 1 (yang boleh lipat kecik2)
Sejadah kecik x 1
Kalkulator kecik x 1
Penutup mata x 2 (untuk tido :P)
Asam x 10 botol kecik
Megi x 4 bungkus
Milo 3 in 1 x 1 bungkus (10 peket)
Nescafe x 1 bungkus (1 bungkus 10 peket)
Megi cup x 3

Hubby nyer:
Baju x 5 pasang
Seluar Jeans x 2
Mask x 3
Luggage bag x 2 (satu kecik & satu besar)
Kasut x 1 pasang
Underware x 4
Minyak rambut x 1 botol
Pencuci muka x 1
Sikat x 1
Sarung tangan x 1
*yang lain kongsi ngan aku jek

Yamin nyer:
Baju Yamin x 5 psg
Jaket x 5
Baju tido x 2 psg
Kasut x 1
Ubat selsema, batuk n demam
Stokin x 3 pasang
Pampers x 20 pcs + 4 pcs extra
Termos x 1
Botol susu x 1
Susu tepung x 1 peket
Sabun + shampoo Yamin
Vicks x 1
Ubat mabuk (jetlag) x 1
Bantal kecik x 1
Blanket kecik x 1
Cool fever x 2 pcs
Coco crunch x 3 peket kecik
Gula2 x 1 peket
Coklat x 1 peket
Jajan x 1 bungkus
Sarung tangan x 2

Hmm… memang nampak banyak tapi aku rase ok sebab beg makanan akan ‘dikorbankan’ time balik nanti untuk isi souvenir plak. List2 ni gak untuk proses holiday yang mengembirakan tanpa gangguan :-P Yup, aku agree kat sana ada farmasi ada shopping complex. Persoalannya, aku yang dewasa ni ok, tapi Yamin camne? Haa.... bersiap sedia lah dr sekarang :P

No comments:

Post a Comment